Idioma:

Duración: 1:10 h.
Distancia: 4´5 Km.
Desnivel: 100 mts.

Origen: Prades - Tarragona (ES)

Lat: 41.3096, Lon: 0.9879

De Prades a l´Ermita de l´Abellera

Paratge natural de las muntanyas, un magnífic mirador .i l´Hermita dins d´una balma

Aproximación

Desde Reus per arribar-hi cal agafar la carretera c-14 en direcció Montblanc . A l´alçada d´Alcover cal girar a mà esquerra per la tv-7041 cap a Mont-ral i Capafons. Despres cal girar a mà dreta per la t-704 fins a Prades.

Itinerario

#Min./KmDescripción
0:00 0

Prades Localiza el punto en el mapa

El punt de partida de la ruta és la plaça Major de Prades amb la seva curiosa font esfèfica

Plaça Major Localiza el punto en el mapa

S´ha de sortir de la vila passant pelsantics porxos i portals de la muralla que hi ha al costat de l´església .tot seguit s´ha de girar a mà dreta i després a mà esquerra pel carrer de la Cavalla, al començament del cual hi ha cartells que indiquen el camí de Sant Jaume i el de l´Albiol a Reus.

Cami de Sant Jaume Localiza el punto en el mapa

Tot seguin el camí , es voreja el petit santuari de Sant Antoni i una mica més endevant , després d´haver deixat enrere una bassa i un safareig abandonat , cal continuar per la pists de terra que hi ha a à dreta. Cal ignorar el camí que condueix a uns camps. S´ha de seguir per un sender de roques vermellas i que està senyalitzat amb marques blanques i groges.

Roques vermellas Localiza el punto en el mapa

Quan es porten uns 25 minuts de camí, el sender arriba a un camí encimentat que du al coll de Sant Roc i que va baixant suaument fins a una esplenada al costat de l´ermita de l´Abellera..

Ermita de l´Abellera Localiza el punto en el mapa

Deu minuts després s´arriba a l´ermita passant per um camí ample. L´esglesia està encerclada per una barana de pedra i s´accediex al recinte per una porta que hi ha al´entrada de la balma. Per tornar nomes cal desfer el camí.