Idioma:

Duración:
Distancia: Km.
Desnivel: mts.

Origen: Mont-ral - Tarragona (ES)

Lat: 41.28333, Lon: 1.1

Mont-ral – La Febró

Mont-ral – La Febró pel vessant sud.

Itinerario

#Min./KmDescripción
0:00 0

Mont-ral Localiza el punto en el mapa

Sortim de l’ajuntament de Mont-ral en direcció oest, trobem les marques del GR 7 i les seguim a l’esquerra baixant unes escales. Poc després passem al costat d’un pal indicador, baixem a la dreta per un corriol, voregem uns marges i entrem al bosc, sempre seguint el GR.

0:05

Localiza el punto en el mapa

Travessem una pista i veiem a la dreta una casa.

0:10

Localiza el punto en el mapa

Mas del Sastre, on arribem per una ampla pista recent. Continuem per una pista sempre cap a l’oest, seguint el GR 7.

0:14

El Bosquet Localiza el punto en el mapa

El Bosquet, petit nucli on hi ha algunes cases restaurades. Deixem el GR 7 que baixa a l’esquerra i al final del poblet agafem un sender que puja a la dreta (nord), entre el bosc.

0:18

Localiza el punto en el mapa

Pla de la Meuca. Agafem un corriol a l’esquerra que puja fort.

0:48

Localiza el punto en el mapa

Encreuament. Deixem a la dreta un sender. Seguim recte, pujant.

0:51

Foradada de Mont-ral Localiza el punto en el mapa

Foradada de Mont-ral, espectacular pont de roca fet per l’erosió. Cap el nord es veu a l’horitzó el barranc de la Baridana i la Bartra a la serra de Prades. Cap el sud veiem l’ampla capçalera del riu Glorieta, l’Aixàvega i el bosc de l’Estelada. Agafem un senderó que planeja per la banda sud seguint el cingle en direcció oest. Poc després troben unes grans savines.

0:54

Localiza el punto en el mapa

Petita foradada oberta al cingle, passem per sota.

0:56

Localiza el punto en el mapa

Deixem a la dreta un caminet que puja un tram de cingle fins la cova dels Lladres i l’avenc de Mont-ral. Baixem cap a l’esquerra. Anem per la solana sempre en direcció oest, amb algunes pujades i baixades a certa distància del cingle.

1:08

Localiza el punto en el mapa

Després d’una curta pujada arribem al peu del cingle una altra vegada. Veiem moixeres i nogueroles. Girem a l’esquerra.

1:16

Localiza el punto en el mapa

Pugem per unes lloses on hi ha una barana de cable i passem al costat d’un endarme de pedra. Tenim una bona vista dels conreus de la capçalera del Glorieta amb els pobles del Bosquet i l’Aixàviga, el bosc de l’Estelada i Mont-ral.

1:21

Portell de l’Abellera Localiza el punto en el mapa

Portell de l’Abellera, on es pot pujar a la plana dels Motllats i enllaçar amb la pista. Nosaltres baixem a l’esquerra en direcció oest.

1:28

Localiza el punto en el mapa

Fons d’una barrancada, la creuem i pugem per l’altra banda, girant a l’esquerra.

1:30

Portell de la cova de la Bruixa o del Cisterer Localiza el punto en el mapa

Portell de la cova de la Bruixa o del Cisterer. Tenim una magnífica visió a l’esquerra del cingle de l’Abellera amb la cova dels Lladres i Mont-ral. Baixem per un camí ample entre bosc.

1:31

Localiza el punto en el mapa

Per la dreta ve el camí que baixa de la plana dels Motllats. Seguim baixant fent ziga-zagues. Poc després, bonica vista de la cinglera, la Foradada i Mont-ral.

1:40

Localiza el punto en el mapa

Pla del Barrina. Anem a la dreta per una pista que baixa suaument. És el camí de Solanes

1:58

Localiza el punto en el mapa

Clariana en el bosc on la pista fa un fort tomb a l’esquerra i s’embruta. Nosaltre seguim recte i agafem un corriol que puja en direcció oest, entre el bosc de pins guarnit de vegetació caducifòlia.

2:01

Localiza el punto en el mapa

Travessem el llit d’una barrancada. Continuem pujant entre bosc obac.

2:04

Localiza el punto en el mapa

Passem per una antiga carbonera i arribem a un encreuament. Seguim a la dreta, tot pujant entre bosc.

2:11

Portell de l’Onclet Localiza el punto en el mapa

Arribem al peu del cingle, al portell de l’Onclet. Creuem un tram d’alzina i boixeda molt obac i sortim a l’esquerra, sempre pujant, fins arribar a la vora del cingle, que seguim a la dreta (sud).

2:22

Cim del Puig Pelat Localiza el punto en el mapa

Cim del Puig Pelat (1.075 m) el punt més alt dels Motllats. En dies clars, podem gaudir d’un paisatge ampli i encisador. Al nord tenim la plana dels Motllats i al fons la serra de Prades des del Tossal de la Baltasana fins la Mola d’Estat i els Cogullons. Cap al nord-est, el poble de Mont-ral a dalt del seu turó i darrera, la serra de Miramar i la plana de l’Alt Camp tancada pel Montagut i el Montmell. Fins i tot s’albira Montserrat. Cap a l’est i sud-est, la comarca del Tarragonès i la ciutat i port de Tarragona. Al sud, el bosc de Vicent i les antenes de la Mussara. Cap el sud-est, les serres de Llaveria i Argentera i la Mola de Colldejou. A l’horitzó es dibuixen les muntanyes de Vandellós, la serra de Cardó i el Mont Caro. A l’oest tenim en primer terme el pla de les Salòpies, el Cantacorbs, després el bosc i poble de la Mussara, i al fons el Puig de Gallicant i la serra de Montsant. Baixem el cingle per un grauet 30 m a l’oest, entre savina, càdec i coixí de monja. Travessem el pla de les Salòpies.

2:29

Localiza el punto en el mapa

Arribem a una ampla pista que seguim a la dreta. És el GR 7. Travessem un magnífic bosc de grans pins. És el bosc de Vicent.

2:37

Creu de Noguers Localiza el punto en el mapa

Pal indicador, al lloc conegut com a Creu de Noguers. Una pista baixa a l’esquerra en direcció al coll de les Llebres. Nosaltres seguim el GR 7 per la pista que planeja en direcció oest.

2:39

Localiza el punto en el mapa

Pal indicador. Deixem a la dreta el Camí de Sant Jaume de Galícia, el GR 65.5 que va cap a Prades. Seguim recte.

Localiza el punto en el mapa

Pal indicador del GR 172, a l’esquerra, que baixa a Reus i Tarragona. Seguim recte.

Localiza el punto en el mapa

Pal indicador. A la dreta surt el PR 6 que va a La Febró. Seguim recte per la pista cap a l’oest, pel GR 7.

Localiza el punto en el mapa

Pal indicador d’una variant del sender GR 172 que baixa a l’esquerra, cap el refugi de la Mussara. Seguim recte per la pista, tot planejant.

Localiza el punto en el mapa

Pal indicador del PR 88 Ruta del Carrasclet, que baixa per un senderó a l’esquerra. Nosaltres seguim rectes per la pista, sempre en direcció oest, seguint el GR.

Localiza el punto en el mapa

La pista arriba a una clariana a la vora del cingle des d’on es veu el poble de La Mussara. Hi ha una bifurcació; seguim recte les marques del GR.

0:03

Pla de l'Agustenc Localiza el punto en el mapa

Pla de l’Augustenc, on habitualment trobem cotxes. Hi ha el pal indicador del GR 7. Encreuament de pistes. Girem a la dreta, cap al nord, seguint el PR.

Localiza el punto en el mapa

Deixem a la dreta el PR 88 que va a La Febró passant pels avencs. Seguim la pista que aviat baixa i fa un retomb. Trobem velles marques de PR.

Localiza el punto en el mapa

La pista fa un fort tomb a la dreta. Hi ha un bonic exemplar de teix i més endavant un grèvol, amdues espècies protegides. El bosc està farcit de caducifolis: avellaner, blada, moixera i roure. Més endavant, la pista fa més revolts. Travessem un bonic bosc de pins amb força exemplars de moixera, corniguer, gavarrera, boix, càdec i algun roure. Seguim les marques del PR.

Localiza el punto en el mapa

Encreuament. Agafem la pista de l’esquerra i continuem baixant.

Localiza el punto en el mapa

Deixem la pista per un senderó que baixa a la dreta, seguint les marques de PR.

Localiza el punto en el mapa

Arribem a una pista i la seguim a l’esquerra, vora uns tancats. Passem sota un magnífic noguer

Localiza el punto en el mapa

Carretera de Reus a Prades. La seguim a la dreta.

Font del Pubill Localiza el punto en el mapa

Font del Pubill, guarnida de moreres i un gran pollancre. Seguim la carretera, creuem el pont i anem en direcció al poble.