Idioma:

Duración: 1:30 h.
Distancia: 18 Km.
Desnivel: mts.

Origen: Tremp(Castissent) - Lleida (ES)

Lat: 42.1273, Lon: 0.7086

Castissent

Por Xavier Canelles

Paisatge abrupte i pobre de vegetació, rocós, diferent tant en primavera com a la tardor amb contrastos forts sobre una terra grisenca. De interès al marge de les vistes impressionants, en el turo de l'església, en la basant del salt d'aigua i a mitja alçada, trobarem un tronc de arbre fossilitzat, travessant a l'altre costat per un camí marcat gairebé seguint els postes de llum que van a casa L'Aiguadé i a uns cent metres de l'altra riba, trobarem tota una colònia de fòssils.

Aproximación

Per carretera de Lleida a Vielha, o per la carretera de Tremp a Barbastre, arribarem fins el Pont de Montanyana, en aquest punt podem ja agafar l'imprescindible i les ganes i podem començar a pedalejar, direcció Castissent per la carretera que també diuen de la Central (Central Hidràulica de l'antiga Enher, ara Endesa).

Itinerario

#Min./KmDescripción
0:50 8

Carretera de Castissent Modificar el punto en el mapa

A un parell de Km. trobarem una desviació a l'esquerra amb l'indicador de Castissent, cal seguir-lo i amb paciència i una mica de pujada, arribarem al peu del turó de l'església, uns dos cents metres abans de arribar al canal (canal d'aigua d'aprofitament hidràulic), tombarem a l'esquerra, per una pista de terra, trobarem un edifici que era l'antiga escola, al costat mateix de Casa Mostatxo. continuarem endavant per aquesta pista, passarem per el costat de un pou d'aigua i dalt de un turó veurem una altra masia que es Casa Salse i una altra que es Casa Pacient gairebé a tocar de la primera, en aquest punt podem fer una aturada i observar el majestuós Congost de Mont-rebei.

0:20 3

Turó de l'esglesia Localiza el punto en el mapa

Foto de Turó de l'esglesiaContinuarem la ruta tot passant per Casa Agustí, i seguint la pista, arribarem a Casa Carlets, totes elles antigues masies avui rehabilitades, continuarem i a l'esquerra es queda Casa Batlle i mes aprop de la pista Casa Cortit, abans de creuar al canal, podem aprofitar i baixar fins a Casa Caçador i Casa Aiguader, donarem la volta i tornarem enrere fins travessar el canal i agafarem la pista de l'esquerra per pujar dalt del turó de l'església, la vista general en tots el punts cardinals es impressionant, en aquest turó on es situava el castell, de les seves pedres, molt probablement, es construí l'abadia, cementiri i fins i tot una bassa per les obres del canal.

0:20 7

Tornada Modificar el punto en el mapa

Amb mes comoditat ja que fa baixada, agafarem la pista per tornar a l'inici.