Idioma:

Duración: 3:00 h.
Distancia: Km.
Desnivel: mts.

Origen: Colldejou - Tarragona (ES)

Lat: 41.1, Lon: 0.9

Colldejou - la Mola - Colldejou

Vista de La Mola
La sortida que ens preparem en fer avui es, Colldejou - la Mola - Colldejou. Mes o menys son uns tres hores de recorregut. Es una caminada per fer-la senderistes de un nivell mixa alt, acostumats en recorreguts, quelcom durs, inclús per llocs, on es te que “grimpa”, o senders descarnats per l'aigua, que les pedres dificulten la caminada, però també es per dir, de que son de aquells, del que creen afició.

Aproximación

Agafem la N-340 entre Cambrils Miami, i agafem la comarcal que porta a Mont-riog del Camp. I d'allí direcció Colldejou.

Itinerario

#Min./KmDescripción

Colldejou Localiza el punto en el mapa

Al mateix punt de arribada al poble de Colldejou, s'aparca, pel deban de la zona de la piscina o també, un poc més amunt a la dreta existeix una zona de un possible aparcament però del que sempre o casi sempre esta ple. La sortida es fa, seguin els carres del poble, per la dreta i per la part alta. Un pal indicador ens senyale el camí a seguir. El començament es per un pas , malmès per l'aigua i que es camina en certes dificultats fins que després es normalitze en mes planer i arribes al encreuament que puja del Coll Negre.

0:45

encreuament que puja del Coll Negre Localiza el punto en el mapa

Aquí fas el canvi de direcció. Per l'esquerra i seguint el camí marcat com a GR, vas endinsant-te, per dins d' un espectacular i frescal bosc d'alzines, on el trepitjar la fullaraca la molsa i el escolta el silenci m'entres camines, trencat només per quelcom refilet de un ocell que al teu pas vola espantada. M'entres dura la camina per aquest lloc, et sedueix, però, comte, que aquest camí, et condueix al peu mateix de una empinada cinglera , que la tens que passar “grimpant” , si vols continua endavant. Es un tram difícil, però no impossible

Localiza el punto en el mapa

Després, un altre senderó de forta pujada, però mes planer, serveis, per donar-te respiro, per arriba davant mateix de un mur de pedres, que al llarg de milers i milers danys, se'n anar desprenent de la seva formació i ara, ens barra el pas, però, que per entre mix de rocs , poc a poc, t'obres camí per arriba al cim, del pla de La Mola.

2:00

La Mola Localiza el punto en el mapa

Quan, i des de dalt, as recuperat el respir, oblides lo que te a costat per arribar al lloc on et trobes. Admires un horitzó, casi sense límits. Una ratlla de un mar que es per en l'infinit, i unes muntanyes que es confonen en llunyans bromalls. El que si es cer, que te agraeixes a tu mateix el haver pogut arribar, i contemplar tanta bellesa en un fons que es per en la distancia.
Unes runes d'una torre vigia, d'alt al pla de la Mola, ens poden servir per fer el nostre avituallament per recobrar forces i el resguardar-nos per si bufe el aire, però, si el temps permet esculli, que sigui mirant de cara al mar i a ran de cinglera, que ens servira per tindre un llarg record, de haver avui pujat i per primera vegada, en un lloc per quedar embadalit.

Localiza el punto en el mapa

Després continues caminat seguin el GR i que passa a frec de una basa d'aigua que deixes a la teva dreta,. Per allí comença la baixada que passant pel Portell de las Processons, arribes al Coll del Guix. Seguin per la esquerra comença una pista, ( en algun lloc es cimentada), que ens condueix a Colldejou. Arribem a la part contraria de la sortides, per tant , agafant quelcom carre de baixada i per l'esquerre, arribarem al nostre aparcament. Seran unes tres hores de caminada ames del temps empleat en les parades.
Es aconsellable fer aquest recorregut, tal com esta ressenyat, pel perill que te la baixada, pels llocs que quant puges, los fas “grimpant”.