Idioma:

Lat: 41.1382, Lon: 0.9083

Argentera - Argentera pasant pel Parc Eolic

Por Victori Llauradoferran

Es una de las caminades per camins de muntanya, de las que crea afició. Et situes d'al al pla de la muntanya, passant a ras de cinglera, admirant las espectaculars vistes del Baix Camp, emmarcat per un costat, per tota la serralada de Llaberia, un mar com horitzó, i a la nostre esquena, el Montsant. Tot passant a ran de single del que per algun moment voldries aprendre a volar.
La baixada es fa per on passe el GR-7, camí molt pedregós, rodejat per boscos de alzines i del pi roig.

Aproximación

La arribada mes fàcil, es fent la sortida des-de Reus, direcció a Riudoms, continuant fins arriba a a Montbrió. Entrant al poble, uns indicadors senyalen els pobles de Riudecanyes, l'Argentera, Duesaigües.

Itinerario

#Min./KmDescripción
0:00 0

Argentera Modificar el punto en el mapa

Foto de ArgenteraAl mateix punt de arriba al poble, segueixes pel carre de la dreta, que arribe a una placa amb gronxadors, on i al fons i per l'esquerra, es veuen les marques, del GR-7. Es segueix per un camí de cara muntanya, per vorejar totes las cingleres, fins arriba al coll de la Teixeta.

1:20 7

Coll de la Teixeta Modificar el punto en el mapa

Foto de Coll de la TeixetaQuant portes una hora i vint minuts de caminada, seguint pel camí marcat, arribes da'l al coll de la Teixeta. El G R-7 continua traspassant la carretera, nosaltres però, el deixem i seguin per l'esquerre de la mateixa vorera de la carretera vella, fins arriba a un punt on la penya ciclista de Cambrils te ficat el seu escut. El camí continua. es un pessebre que es trobe en un punt del camí, el que et senyala que estàs ben encarrilat, per arribar al Parc Eòlic.

Modificar el punto en el mapa

Foto de Camina's pujant fort, per un senderó desdibuixat, per la teva dreta, fins trobar un camí senyalitzat, com a P R. que puja de Pradell i que segueix per tota la serralada, nosaltres, el seguirem per l'esquerra. El camí entra per un bosc molt frescal, que el seguim fins arriba a una glacera de pedra petita. Las marca's estan poc assenyalada, però es allí per on començàs de veritat a pujar fort, fins endinsar-se, per entre mix de un pas entre rocs, del que tens que grimpar fort i que inclús en alguns moments, dubtes a que per allí passi el camí. Com observació, no es aconsellable fer aquest recorregut, en temps humit, pel lliscós del ferm, com tampoc fer-lo en direcció de baixada.
Te una durada el pujar grimpant de una 30 minuts, desprès arribes a un camí ample i marcat com a P R que puja de Pradell i que dona servei al grup Eòlic del Parc per continuar el camí de servei fins La Torre de Fontaubella. El camí bifurca en un punt, amb el GR- 7 direcció a l'Argentera i que puja del Coll Roig.

Repetidors Modificar el punto en el mapa

Foto de RepetidorsQuant arribes a d'al a la serralada de Pradell, lo primer que trobes son unes antenes-repetidors de Radio, que aprofites per descansa, de la forta pujada. Desprès de un descans, continua la caminada, passant a frec de uns impressionats singles, que al apropar-te, la teva ullada, domine tot el Baix Camp, amb un horitzó que el limite el mar, amb la serralada de Llaberia per l'e dreta, que te com a fons el Caro i per darrera nostre , el sempre sorprenent Montsant. Després de quedar embadocat per la gran bellesa panoràmica que tens al teu abast, en un caminar per bonics senderons, que pujant i baixen, fins que arribes a un parc eòlic, un dels mes importants de la Provincia, el camí es planer. Un pal indicador, ens senyala per fer la baixada i arriba a l'Argentera.

Modificar el punto en el mapa

Foto de El camí de baixada, es força interessant, per la variació de vegetació que si trobe i on domine el roure i el pi vermell. Una curiositat, es la que en un punt del recorregut, existeixen encara unes senyals de quant en altres temps, aquell lloc n'era on es cobrava el dret de pas, per las persona que anaven a Falset, a Mora o a qualsevol altre poble de aquella zona del Priorat.

4:00 18

L'Argentera Modificar el punto en el mapa

Foto de L'ArgenteraArribes a l'Argentera en un temps de caminada al voltant de las quatre hores, i que as caminat pel voltant dels 18 Kilòmetres4 però sense cap dubte que te han permès el gaudir de un entorn esplèndid ple de contrastes, i dels que sense cap dubte, crea'n afició.

Recomendaciones

Si decideixes fer aquesta caminada i el temps te una certa humitat, motivat que tens que "grimpa" per alguns llocs de pedra "pelada", ten-lo molt amb compte, perquè en te un cert risc per les lliscades. com tambe en un temps molt calorós, tampoc es molt aconsellable, perquè d'al al pla de la serralada de Pradell, per la zona Eòlica, no si troben arbres que facin ombra.