Idioma:

Duración: 4:30 h.
Distancia: Km.
Desnivel: 1127 mts.

Origen: Baguergue - Vall d´aran Lleida (ES)

Marcar el origen de la ruta en el mapa

Tuc de Pincela 2547 m (vall d´aran)

Itinerari d´esqui de muntanya situat al centre de la vall d´aran, i gran mirador per tenir perspectiva de tota la zona central aranesa. S´hi accedeix per la pista forestal que condueix al coll de Varradós i als estanys de Liat després de passar el poble de Baguergue. Pujarem el primer tros de la pista si es pot amb el cotxe fins allí on ens ho permeti la neu,ens posarem els esquis i començarem a progresar en direcció nord fins a la cota 1500m on traspassarem el riu Unhola i començarem a guanyar altura en direcció nord oest cap als plans de Moredo sempre deixant el riu Moredo a la nostra dreta.Quan arribem als plans girarem a l´esquerra en direcció oest trobant davant nostre les dues opcions evidents per tal d´arribar al pic.La ruta normal va per la vall de l´esquerra,progresant en direcció sud oest fins assolir el coll dels clots de Monnés(2360m) i després ja arribar per terreny fàcil al cim per la pala sud bastant sostinguda.La segona opció l´aconsello més , ja que si les condicions de la neu són estables gaudirem d´una pujada molt més solitària, sense gent ni soroll, i molt més exigent, que demana d´una bona tècnica de progressió en pujada.Aquesta pala est sostinguda de la dreta de l´itinerari normal cal agafar- la sempre per la part dreta per tal d´evitar la caiguda d´una gran allau al centre d´aquesta i progressar amb compte al arribar a la part superior per què normalment s´hi forma una cornisa bastant espectacular.
Un cop a dalt caldrà carenar fins a un primer avant cim sense treure-n´s els esquisi després baixar a un segon coll ,ja sense esquis ,i per terreny fàcil arribarem a dalt del cim de Pincela.
El descens si que us recomano ,si teniu un bon nivell tècnic, que us tireu per la pala descrita en el segon itinerari ja que disfrutareu d´un exquisit descens amb la mirada del majestuós tuc de Mauberme a la vostra esquerra.
El descens per la ruta normal també és bonic ,però res a veure amb el que us recomanen Brutus i companyia.Que tingueu una bona esquiada!!!!!!!

Aproximación

Carretera de vielha a Salardú i després agafar la carretera que puja des de Salardú mateix fins a Baguergue i aleshores agafar la pista forestal que va fins al coll de Varradós fins on la neu ho permeti.

Itinerario

#Min./KmDescripción
0:20

Riu Unhola Localiza el punto en el mapa

Sortim del cotxe ja amb les pells de foca colocades i seguim la pista fins arribar a una edificació que ens marcarà allí on hem de travessar el riu.

0:50

Pla de Moredo Localiza el punto en el mapa

Un cop passat el riu progresem en direcciónord oest fins arribar als plans de moredo.

1:30

Bifurcació d'itineraris Localiza el punto en el mapa

Al arribar al pla de Moredo progressarem en direcció oest i agafarem la vall dreta per tal de fer l´itinerari de la dreta de la pala est.

2:15

Pala est Localiza el punto en el mapa

Foto de Pala estComençarem a progressar ja amb força i guanyant molt de desnivell per la dreta de pala molt en compte per no tenir perill de caiguda d´allaus fins aguanyar la espectacular cornisa.

Carenar Localiza el punto en el mapa

Sense treure'ns els esquis arribarem al avantcim que ens queda a l´esquerra després de sortir del coll, aleshores ens haurem de treure els esquis per desgrimpar per terreny fàcil i anar a parar a un segon coll i després, per terreny també fàcil, ja arribarem al cim amb o sense esquis.

3:00

Pic de Pincela(2547m) Localiza el punto en el mapa

Foto de Pic de Pincela(2547m)

Descens Localiza el punto en el mapa

Foto de DescensDescens pel mateix lloc.